Jeg har efterhånden boede alene i over et halvt år – og lavet mad lige så længe… Er der en ret, jeg altid tyer til, er det denne bulgursalat med laks! Det er den ret, jeg utvivlsomt har lavet flest gange – og så er det faktisk også den sundeste & måske også mest praktiske;-) Den er, som I kan se, en af de opskrifter, der kan bruges til at tømme køleskabet… Lige netop med denne opskrift kan man faktisk putte stort set alt i, og derfor er det jo næsten fjollet med en ingrediensliste – men dette er min mest brugte version, da den passer til mine rester<3

Jeg spiser altid laks til selv, selvom det ifølge mange andre skulle være ret dyrt… Men i Netto kan man altid købe fire vildlaksefiletter for 40 kr, og de er alle så store, jeg har til to dage;-) Det vil sige jeg tilbereder nedenstående portion bulgursalat og en laks, som jeg så spiser halvdelen af den ene dag… Resten af laksen hakker jeg i småstykker og blander med salaten, så jeg har en lækker madpakke eller nem aftensmad til den efterfølgende dag! Det er min faste ret, dagen inden jeg skal til et ATU-arrangement i Odense – for det kan spare en mange penge ikke at skulle købe mad på stationen;-) Denne portion bulgursalat til to dage koster jo ikke engang ti kroner, så det er en vaskeægte men sund SU-ret<3


Den bedste bulgursalat!

Forslag til ingredienser til 2 personer:

  • 2 dl bulgur
  • 3 dl vand
  • Cirka 5 cm agurk
  • Et par tomater
  • En gulerod eller to
  • Fem abrikoser
  • Et par salatblade
  • Lidt nødder 
  • Et lille stykke peberfrugt
  • 2 spsk olie
  • 1 spsk citronsaft
  • En lille håndfuld persille
  • En lille smule hvidløg
  • Salt
  • Peber
  1. Sæt bulgur, vand & en teskefuld salt til at koge – skal der kød til, sættes det også over!
  2. Hak alle grøntsagerne og eventuele frugter eller andet til helt små tern – størrelsen er op til jer, men jeg foretrækker helt småt;-)
  3. Men grønsagerne er blevet skåret, skulle bulguren gerne være kogt færdig efter cirka et kvarter, og den er derfor nået at køle af… Så nu blandes alle grønsagerne, bulguren samt de sidste ingredienser, der udgør en form for dressing, over i<3




Tre helt simple trin, der bare kræver at koge, skære & blande, fører så til den bedste bulgursalat;-) I kan jo nok se, at man kan tilføje, lige hvad man har lyst til – squash, broccoli og så videre… Ja, der er vidst ikke noget, man ikke kan tilsætte, så prøv jer frem! Dette må være den ultimative SU-ret, og med et lille stykke fisk ved siden af eller i, får man alle de næringstoffer, man har brug for… For man kan jo faktisk også blande sine kødrester i;-) Jeg kan ikke se nogen grund til, at I ikke skulle lave denne ret en dag – og når I gør, så husk at bruge hashtagget #LMikøkkenetInstagram!

Smil til dig!
Laura // LMinside<3

Facebook Instagram Bloglovin’