Nu har jeg været flyttet hjemmefra & boet alene i en hel uge – hvilket er ret vildt! Det føles som meget længere, men samtidig også kun som et par dage – og  denne første skoleuge har da forskruet min tidsfornemmelse helt;-) Men dette indlæg skal slet ikke handle om alt det, for I har jo lige fået en opdatering – dette bliver den første madplan… For der sidder sikkert mange som mig, der forgæves leder efter en madplan til en person – eller i det mindste bare en opskrift! Heldigvis har jeg efterhånden fået samlet en masse lækre opskrifter sammen, og efter den første uge ser det altså ud til, at jeg faktisk er rimelig god til at få sat en sund, billig & lækker menu sammen – og madplanerne her sørger for, at man får brugt alt maden og dermed mindsker madspildet<3

Jeg håber virkelig, at denne samt de mange fremtidige madplaner, kan være en kæmpe hjælp for en masse mennesker – og også en lille hjælp for miljøet! Dog er det ikke sikkert de passer helt præcist til alle, da det jo er forskelligt hvor meget man spiser, og prisen afhænger jo af, hvor & hvornår man handler;-)

En anden god ting ved disse madplaner er, at man selv kan bestemme hvilke dage, man vil have hvad – så dette er blot et eksempel på, hvilken rækkefølge jeg gjorde det i… Så I kan rykke rundt, som det passer jer – og så det passer med, hvilke dag i har mest tid;-) Det var vidst introduktion nok, så lad os bare komme i gang med den første madplan!

Jeg handler stort ind lørdag, men har forskudt madplanen til jer, så det passer med selve ugen – for selvfølgelig har jeg ikke mere tid mandag end lørdag;-) Denne uge var det 4 kyllingebryst, en bakke champignon jeg ellers aldrig har kunne lide & noget persille & citron, der var udgangspunktet for madplanen…

Madplan uge 32 2016:

MandagFyldt kyllingebryst med ovnbagte kartofler<3
Jeg lavede jo dette lørdag, fordi det tager lidt tid – og så serverede jeg det med en ordentlig portion salat til;-) I kan finde opskriften på denne sommerret lige her!

Tirsdag: Rester eller rugbrød<3
Denne dag havde jeg været med ude og aflevere min søster på efterskole, og var først sent hjemme, så min familie havde været så søde at tage nogle af deres rester med – og måske har I nogle rester der skal bruges…Hvis ikke tænker jeg, at det kan være en god ting at spise rugbrød et par dage i ugen, og det kan så være på denne travle dag;-)

Onsdag: Pasta med cremet kylling & champignon<3
Jer, der fulgte med på @bloggersbyheart i mandags har set denne ret, for det var, hvad jeg spiste efter min første dag i gymnasiet… Jeg har ellers aldrig brudt mig om champignoner, men som skrevet i sidste indlæg, er det nemmere at skabe gode vaner i et nyt hjem – og faktisk var champignonerne den bedste & mest smagfulde del i denne ret<3 Opskriften kommer meget snart på bloggen, men det dur jo ikke at jeg bombarderer jer med opskrifter;-) Opdatering: Opskriften er at finde her!

TorsdagRester fra onsdag samt en svampeomelet<3
Hvis man laver onsdagen ret ud fra opskriften, der snart kommer ud, skulle der gerne være noget tilbage – som man kan varme op igen dagen efter… For at der skulle være nok, lavede jeg en svampeomelet til – så jeg også fik brugt nogle flere champignoner! Faktisk var der nok til at jeg kunne lave omeletten og så lave scrambled eggs af resten – som jeg så tog med i madpakken næste dag;-)

Fredag: Fyldt kyllingebryst med ovnbagte kartofler<3
Ved at lave denne lækre ret to gange, fik man brugt alle ingredienser op, og så smager den også henrivende – man kan eventuelt lave begge portioner samme dag, og så spise det to dage i træk;-) Opskriften er stadig her!

Lørdag: Pizzaboller<3
Dette var for mig torsdag, hvor jeg efterhånden var ret træt – så der blev det til denne rigtige SU-agtige aftensmad;-) Det kan laves med alle former for brød også rugbrød, som man bare smører lidt ketchup på, lægger et stykke hamburgerryg, skinke eller lignende på – og til sidst drysses der med oregano & ost, inden det bages i ovnen 10-15 minutter ved cirk 200 grader… Nemmere bliver det ikke, og det er lidt sjovere end en rugbrødsmad – hvilket man også kunne lave denne dag i stedet for;-)

Søndag: Pasta- eller perlespeltsalat med kylling<3
Hvis man er rigtig smart, skærer man kyllingebrystet ud i tern og steger med på panden fredag – så er alt man skal gøre søndag at blande kyllingen og resten af grøntsagerne samt lidt pasta sammen<3

Morgenmad & frokost: De første mange dage spiste jeg havregryn til morgenmad, på sjettedagen lavede jeg sågar en portion havregrød, og den sidste dag varmede jeg en bolle i ovnen – derudover spiste jeg også lidt frugt hver morgen… I madpakken havde jeg bare et par stykker rugbrød med, derudover havde jeg en bolle, et pølsehorn eller scrambled eggs med de første par dage – og så selvfølgelig müslibarer, kiks, abrikoser & grøntsager ved siden af;-)

Det var så den fornemme mad, jeg har fået spist i denne uge – samt noget frugt, lidt slik & en romkugle på fødselsdagen, og så en hel masse te & chai latte<3 Jeg håber, I er blevet lidt inspireret, og husk nu at del eventuelle billeder på Instagram med hashtagget #LMikøkkenet!

Smil til dig!
Laura // LMinside<3